Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(85)
Forma i typ
Książki
(75)
Publikacje dydaktyczne
(47)
Proza
(23)
Poradniki i przewodniki
(14)
Publikacje fachowe
(11)
Audiobooki
(7)
Poezja
(6)
Publikacje popularnonaukowe
(6)
Muzyka
(2)
Druki ulotne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(94)
wypożyczone
(26)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(4)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(15)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(2)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(31)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(1)
Filia 2 (Fredry 5)
(1)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(1)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(14)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(2)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(10)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(1)
Filia 9 (Czackiego 5)
(1)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(17)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(5)
Filia 15 (Lwowska 60)
(4)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(4)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(1)
Filia 18 (Łukasiewicza 78)
(1)
Filia 20 (Solarza 9a)
(4)
Autor
Hinz Magdalena
(14)
Bednarz Marzena
(5)
Gąsieniec Stefan (1979- )
(5)
Ludkiewicz Eliza
(5)
Bladowska Joanna
(4)
Kluczkowska Karolina
(4)
Lica Aneta
(4)
Lica Zenon
(4)
Lubocka Weronika
(4)
Maślaczyk-Trzasko Agnieszka
(4)
Miłosz Angelika
(4)
Okoniewska Małgorzata
(4)
Sowińska Magdalena
(4)
Szakiewicz Aleksandra
(4)
Żmuda-Trzebiatowska Marzena
(4)
Blok Beata
(3)
Brzeska Zofia
(3)
Clary Julian (1959- )
(3)
Clary Julian (1959- ). Rodzinka Hardych
(3)
Gut-Orłowska Magdalena
(3)
Marszałek Małgorzata (pedagog)
(3)
Pisula Ewa
(3)
Radtke-Michalewska Katarzyna
(3)
Roberts David (1970- )
(3)
Stockinger Tomasz (1955- )
(3)
Wiśniewska Natalia (tłumaczka)
(3)
Alfaioli Massimo (1969- )
(2)
Barańska Małgorzata (pedagog)
(2)
Borowska-Kociemba Agnieszka
(2)
Brodowska Joanna (1974- )
(2)
Dudek Sandra
(2)
Gray Carol (1952- )
(2)
Gubała Magdalena
(2)
Głuchowska Hanna
(2)
Krolczuk Luiza
(2)
Lupi Andrea
(2)
Naprawa Renata
(2)
Okuniewski Juliusz
(2)
Pelc Maria (ilustrator)
(2)
Pelc Maria (ilustratorka)
(2)
Sniezhko Olga
(2)
Tanajewska Alicja
(2)
Tarczyńska-Płatek Agnieszka
(2)
Wasylik Magda
(2)
Andrzejczak Rościsław (1955- )
(1)
Baj Marta
(1)
Beretta Elenia
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Borkowska Agnieszka (terapeuta)
(1)
Bullock Claire
(1)
Busz Anna
(1)
Czerniakowska Anna
(1)
Czerniakowski Tomasz
(1)
Częścik Anna
(1)
Częścik Józef (1955- )
(1)
Dmitruk Urszula (literatura dla dzieci)
(1)
Fronczewski Piotr (1946- )
(1)
Gałązka-Jędrych Paulina
(1)
Gilsoul Martine
(1)
Greaney Tara
(1)
Gubała Magdalena (1982- )
(1)
Hopkins Amanda
(1)
Hopkins Amanda. To logiczne!
(1)
Janiszewska Katarzyna (literatura dla dzieci)
(1)
Janiszewska Katarzyna (pisarka)
(1)
Jankowiak-Siuda Kamila
(1)
Jaroch-Połom Lucyna
(1)
Jaroszewski Karol
(1)
Kańciurzewska Anna
(1)
Kiełpińska Iwona
(1)
Komorowska Marta (psychologia)
(1)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(1)
Kożuchowska Maria
(1)
Krukowska Małgorzata
(1)
Król Maria (1960- )
(1)
Kurjata Hanna
(1)
Langa Dariusz
(1)
Laskowska Joanna (1954- )
(1)
Ludkiewicz Bartosz J
(1)
Malek Renata
(1)
Marzano Elisa
(1)
Maćkowiak Arkadiusz
(1)
Michalska Katarzyna
(1)
Mierzejewski Krzysztof (1975- )
(1)
Mikita Anna
(1)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(1)
Nizińska Justyna
(1)
Oleksy Ewa
(1)
Oppman Artur (1867-1931)
(1)
Oppman Artur (1867-1931). Legendy warszawskie
(1)
Parcheta-Kołoszuk Małgorzata
(1)
Parcheta-Kołuszuk Małgorzata
(1)
Pelc Maria
(1)
Pikiel Sylwia
(1)
Pisula Ewa (1964- )
(1)
Półtorak Agata
(1)
Rabant Elżbieta
(1)
Rukojć Katarzyna
(1)
Skowrońska Emilia
(1)
Staszkiewicz Ewa
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(31)
2010 - 2019
(53)
Okres powstania dzieła
2001-
(73)
1801-1900
(2)
1901-2000
(1)
1918-1939
(1)
Kraj wydania
Polska
(84)
Niemcy
(1)
Język
polski
(83)
Odbiorca
Dzieci
(51)
6-8 lat
(38)
Rodzice
(38)
Nauczyciele
(24)
0-5 lat
(17)
Szkoły podstawowe
(15)
9-13 lat
(12)
Terapeuci zajęciowi
(12)
Szkoły specjalne
(7)
Logopedzi
(6)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(5)
Klasa 1.
(5)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(5)
Klasa 2.
(4)
Klasa 3.
(4)
Pedagodzy
(4)
Psychoterapeuci
(4)
Cudzoziemcy
(3)
Przedszkola
(3)
Psycholodzy
(3)
Terapeuci
(3)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Osoby w wieku starszym
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziennikarze
(1)
Gimnazja
(1)
Mówcy
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Szkoły specjalne przysposabiające do pracy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(23)
Literatura angielska
(3)
Muzyka polska
(1)
Prawnicy
(1)
Telemarketerzy
(1)
Temat
Rozwój psychofizyczny dziecka
(12)
Czytanie ze zrozumieniem
(11)
Dziecko autystyczne
(11)
Uczucia
(11)
Bajkoterapia
(8)
Autyzm
(7)
Język polski
(7)
Korekcja mowy
(7)
Nauczanie zintegrowane
(6)
Rodzina
(6)
Komunikacja interpersonalna
(5)
Diagnoza psychologiczna
(4)
Język polski jako obcy
(4)
Pomoc psychologiczna
(4)
Rodzicielstwo
(4)
Wymowa
(4)
Hieny
(3)
Postawy
(3)
Spółgłoski
(3)
Dzieci
(2)
Dziecko z zespołem Aspergera
(2)
Fonetyka
(2)
Grupy rówieśnicze
(2)
Język polski (przedmiot szkolny)
(2)
Metoda Montessori
(2)
Mnożenie (matematyka)
(2)
Nauczanie
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Opieka nad zwierzętami
(2)
Pamięć
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Rytmika
(2)
Spostrzeganie
(2)
Słuch fonematyczny
(2)
Terapia narracyjna
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Zima
(2)
Bezpieczeństwo osobiste
(1)
Boże Narodzenie
(1)
Charakter
(1)
Czynności
(1)
Czytanie sylabowe
(1)
Desery
(1)
Dojrzałość emocjonalna
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecięce porażenie mózgowe
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Emisja głosu
(1)
Gramatyka
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Higiena
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Integracja sensoryczna
(1)
Jesień
(1)
Kompetencje emocjonalne
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Kradzież tożsamości
(1)
Las
(1)
Lato
(1)
Leczenie
(1)
Len
(1)
Logopedia
(1)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(1)
Metody nauczania
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Miasta
(1)
Montessori, Maria (1870-1952)
(1)
Morza
(1)
Motoryka mała
(1)
Myślenie
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauka czytania
(1)
Niemowlę
(1)
Niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym
(1)
Nieśmiałość
(1)
Poszukiwania zaginionych
(1)
Potrawy dla dzieci
(1)
Prawa osób z niepełnosprawnościami
(1)
Przezwyciężanie lęku
(1)
Psycholingwistyka
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Rozumowanie (logika)
(1)
Rozwój emocjonalny
(1)
Rozwój poznawczy
(1)
Rozwój psychospołeczny
(1)
Samoakceptacja
(1)
Savoir-vivre
(1)
Smoki (stworzenia fantastyczne)
(1)
Szkoły
(1)
Terapia zabawą
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Trudności wychowawcze
(1)
Temat: miejsce
Europa
(1)
Polska
(1)
Stare Miasto (Warszawa ; część miasta)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Gatunek
Materiały pomocnicze
(21)
Ćwiczenia i zadania
(16)
Opowiadania i nowele
(13)
Poradnik
(12)
Podręcznik
(10)
Opracowanie
(6)
Wiersze
(6)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(4)
Pieśń i piosenka
(3)
Poradniki
(3)
Powieść przygodowa
(3)
Publikacje dla dzieci
(3)
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Legendy i podania
(2)
Piosenka dziecięca polska
(2)
Antologia
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Książka do kolorowania
(1)
Książka do wypełniania
(1)
Książka kucharska
(1)
Multibook
(1)
Muzyka dla dzieci
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Program nauczania
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Zagadki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(53)
Psychologia
(16)
Językoznawstwo
(13)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(8)
Medycyna i zdrowie
(7)
Matematyka
(2)
Geografia i nauki o Ziemi
(1)
Kulinaria
(1)
85 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Paluszkowa tabliczka mnożenia / Rościsław Andrzejczak. - Wydanie 3. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2021. - 103, [1] strona : ilustracje (w tym kolorowe) ; 30 cm.
Bibliografia na stronach 103.
Publikacja umożliwia opanowanie tabliczki mnożenia dzięki metodzie paluszkowej. Książka skierowana jest do osób mających trudności w uczeniu się matematyki, a szczególnie w zapamiętaniu tabliczki mnożenia, do uczniów ze zdiagnozowaną dyskalkulią lub będących w grupie ryzyka dyskalkulii oraz do wszystkich tych, którzy mają problemy z opanowaniem tabliczki mnożenia z różnych innych nieokreślonych przyczyn. Czasami do nauki nie wystarcza tylko dobra pamięć. Trzeba zobaczyć, dotknąć, narysować, aby zapamiętać. Przedstawione w książce sposoby nauki tabliczki mnożenia nie tylko uatrakcyjnią tradycyjny sposób jej nauczania, ale przede wszystkim znacznie ułatwią jej zapamiętanie osobom, które do tej pory miały z tym poważne problemy. [www.azymut.pl, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-51 (1 egz.)
Druk ulotny
W koszyku
(Biblioteka Integracji Sensorycznej)
Karty Dzieciaki naśladują zwierzaki to zbiór fotografii zwierząt oraz dzieci przyjmujących ich pozy. Karty są doskonałym sposobem na zabawę własną i kierowaną. To swego rodzaju dziecięca joga lub zabawna gimnastyka, która zachęca do ruchu i tym samym poprawia świadomość ciała i zachowanie dziecka. Prezentowane materiały mogą być wykorzystane zarówno w trakcie indywidualnych zajęć terapeutycznych w ramach terapii SI, jak i zajęć grupowych oraz śródlekcyjnych w przedszkolu i szkole. [Wydawnictwo Harmonia, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.10dz-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zabawy z tej publikacji rozwijają umiejętność uczestniczenia we wspólnym działaniu i przestrzegania reguł. Kształcą uwagę i pamięć dziecka, które nie tylko zapamiętuje melodię, rytm i tekst piosenki, ale także uczy się łączyć je z odpowiednimi gestami i czynnościami. Każdy nowy wierszyk poszerza słownictwo dziecka. Uczy spostrzegania rymów i zachęca do samodzielnego ich tworzenia oraz bawienia się słowami. Zabawy kształcą koordynację ruchową, czyli umiejętność harmonijnego łączenia ruchów. Rozwijają także umiejętność synchronizowania bodźców odbieranych słuchem z wykonywanym ruchem, czyli koordynację ruchowo-słuchową. [Wydawnictwo Harmonia, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp-78/I (1 egz.)
Audiobook
Muzyka
CD
W koszyku
Wykonanie prezentacji: Agencja Rozwoju Biznesu.
Muzyka Eliza Ludkiewicz ; słowa Eliza Ludkiewicz, Bartosz J. Ludkiewicz ; aranżacja muzyczna i realizacja nagrań Dariusz Langa.
Śpiew Katarzyna Michalska.
Publikacja dostępna również w formie drukowanej.
Nagranie w formacie mp3.
Publikacja została opracowana przez zespół psychologów i pedagogów ze Specjalnego Ośrodka Rewalidacyjno-Wychowawczego dla Dzieci i Młodzieży z Autyzmem w Gdańsku w następującym składzie: Marzena Bednarz, Joanna Bladowska, Karolina Kluczkowska, Weronika Lubocka, Eliza Ludkiewicz, Agnieszka Maślaczyk-Trzasko, Angelika Miłosz, Małgorzata Okoniewska, Olga Sniezhko, Magdalena Sowińska, Lidia Szczepańska, Marzena Żmuda-Trzebiatowska. Do podręcznika "Ja i mój świat" przygotowano prezentacje multimedialne, zabawy i piosenki dla uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. W pudełku znajdują się 2 płyty: płyta CD z nagraniami piosenek, których tematyka jest ściśle związana z treścią podręcznika, każda z 24 piosenek została nagrana w wersji wokalnej i instrumentalnej; płyta DVD, na której znajdują się 23 prezentacje multimedialne, które stanowią atrakcyjną, innowacyjną dla uczniów pomoc dydaktyczną, utrwalającą zdobytą wiedzę, oraz opisy zabaw i gier rozwijających kompetencje społeczne oraz pomocnych do ich przeprowadzenia zdjęć, a także teksty i zapisy nutowe piosenek z płyty CD oraz opracowane do nich zabawy. Prezentacje multimedialneto innowacyjna, atrakcyjna dla uczniów pomoc dydaktyczna, utrwalająca zdobytą wiedzę. Do każdego tematu przygotowano jedną prezentację. Jej interaktywność przyciąga uwagę dziecka, pozwala mu w ciekawy sposób poszerzyć swoją wiedzę, jest bodźcem do rozpoczęcia dialogu z drugą osobą. [Wydawnictwo Harmonia, 2024]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-KM/CD 4314 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Oprawa kołonotatnikowa.
Bibliografia strona [126].
„Emocje i gesty” są drugą częścią cyklu „Uczę się rozumieć innych". W publikacji wykorzystano kilkadziesiąt zdjęć osób wyrażających w różny sposób podstawowe emocje, na przykład radość, smutek czy strach. Do każdej fotografii opracowano pytania i polecenia, które są pomocą w rozpoznawaniu, nazywaniu oraz wskazywaniu przyczyn pojawiania się różnorodnych stanów emocjonalnych w zależności od kontekstu sytuacyjnego. Książka powstała z myślą o kształtowaniu umiejętności ważnych dla rozwoju społecznego zarówno małych dzieci, jak i osób z zaburzeniami, na przykład ze spektrum autyzmu. [Wydawnictwo Harmonia, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.10-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Uczę się rozumieć innych : mówienie i myślenie / Beata Blok, Zofia Brzeska, Małgorzata Marszałek, Katarzyna Radtke-Michalewska. - Wydanie 2. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2015. - 87, [2] strony, [39] stron tablic : ilustracje (głównie kolorowe) ; 24 cm.
Oprawa kołonotatnikowa.
Bibliografia strona [88].
„Mówienie i myślenie” jest trzecią częścią cyklu „Uczę się rozumieć innych”. Publikacja służy nauce rozumienia zasad komunikacji międzyludzkiej. Książka jest zbiorem zdjęć przedstawiających osoby znajdujące się w różnych sytuacjach oraz wyrażających wiele emocji, takich jak: szczęście, smutek, niedowierzanie, zazdrość, współczucie czy zaskoczenie. Na sąsiednich stronach znajduje się duże zdjęcie oraz jego miniatura wraz z zadaniami dla dziecka. W ramach ćwiczeń dzieci przyporządkowują wypowiedzi do osób ze zdjęcia, dobierają lub wymyślają dialogi pasujące do przedstawionych sytuacji, zastanawiają się, o czym mogą myśleć ukazane osoby. Książka ma na celu kształtowanie umiejętności ważnych dla rozwoju społecznego zarówno małych dzieci, jak i osób z zaburzeniami, na przykład ze spektrum autyzmu. [Wydawnictwo Harmonia, 2015]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.10-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Oprawa kołonotatnikowa.
Bibliografia strona [162].
„Patrzenie i wskazywanie” jest pierwszą częścią cyklu „Uczę się rozumieć innych". Stanowi pomoc do uczenia jednych z podstawowych funkcji społecznych, jakimi są patrzenie na obiekty wskazywane przez inne osoby oraz podążanie za wzrokiem drugiej osoby. Umiejętności te są jedną z podwalin prawidłowego rozwoju społecznego. [Wydawnictwo Harmonia, 2015]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.10-159.9 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Czyta Piotr Fronczewski.
Nagranie w formacie mp3.
Profesor Marta Bogdanowicz nazywa je zabawami relacyjno-relaksującymi, ponieważ służą z jednej strony pogłębieniu kontaktu między dzieckiem a dorosłym, z drugiej zaś - odprężeniu i wspólnemu przeżywaniu radości. W masażykach tych nie chodzi bowiem o klasyczny masaż z wykorzystaniem odruchów fizjologicznych, lecz o sposób, w jaki rodzic nawiąże fizyczny kontakt z dzieckiem, czyli o delikatny dotyk (głaskanie, dotykanie opuszkami palców, delikatne poklepywanie) mający charakter pełnej miłości komunikacji. Wartość "masażyków" potwierdzona została przez badania. Dzieci, które są masowane i do których czule się przemawia, mniej chorują, a także są bardziej przyjacielskie, odważne i odporne na stres. Regularne i wrażliwe stosowanie dotyku sprzyja również nawiązaniu kontaktu z dziećmi z poważnymi i sprzężonymi zaburzeniami rozwojowymi. Trudno więc przecenić korzyści płynące z tych zabaw dla rozwoju emocjonalnego oraz społecznego dzieci i ich więzi z rodziną. [www.bonito.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. km-845 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zrozumieć świat ucznia z zespołem Aspergera / Agnieszka Borkowska. - Wydanie 4. poprawione. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2018. - 90, [1] strona : ilustracje ; 21 cm.
Bibliografia na stronach 90-[91], wykaz aktów prawnych na stronach 83-87.
Książka powstała w wyniku doświadczeń Autorki, która jest matką chłopca z zespołem Aspergera oraz terapeutą dzieci z zaburzeniami rozwoju. Jej celem jest pomoc w zrozumieniu specyfiki funkcjonowania dziecka z zespołem Aspergera, a także zaprezentowanie metod pracy i terapii, które można zastosować w szkole. Autorka opisuje symptomy zaburzenia i etapy diagnozy. Omawia najczęstsze problemy, które napotyka w szkole dziecko z zespołem Aspergera. Autorka przedstawia sposób myślenia i funkcjonowania takiego ucznia, aby pomóc nauczycielowi zrozumieć jego świat. Jest to podwójnie trudne, gdyż dziecko rozpoczyna nowy etap w swoim życiu (nowe środowisko, nowe wyzwania, obowiązki), a często też dopiero dowiaduje się o przyczynie swojej inności (w wielu wypadkach dopiero w szkole trudności dziecka są diagnozowane jako zespół Aspergera) i musi nauczyć się z nią żyć. [https://harmonia.edu.pl/pl/product/zrozumiec-swiat-ucznia-z-zespolem-aspergera, dostęp 4.10.2022]
Rys historyczny ; I. CHARAKTERYSTYKA ZESPOŁU ASPERGERA: 1. Klasyfikacja zespołu Aspergera, 2. Diagnoza, 3. Wybrane formy terapii ; II. WPŁYW ZABURZEŃ NA FUNKCJONOWANIE W SZKOLE: 1. Trudności językowe i komunikacyjne, 2. Zaburzenia percepcyjno-motoryczne, 3. Czynności rutynowe i specyficzne zainteresowania, 4. Problemy z koncentracją, 5. Zaburzenia integracji sensorycznej, 6. Funkcje poznawcze i wykonawcze ; III. WSPARCIE NA TERENIE SZKOŁY Z UWZGLĘDNIENIEM WSPÓŁPRACY ZE ŚRODOWISKIEM DOMOWYM: 1. Terapia indywidualna a nauczanie indywidualne, 2. Metody terapii w szkole i integracja z rówieśnikami, 3. Współpraca z rodzicami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111246 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik przeznaczony jest dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym, ze sprzężeniami oraz mających trudności w uczeniu się. Materiał opracowano z uwzględnieniem zmian zachodzących w przyrodzie, ważnych wydarzeń oraz cyklu życia człowieka. Podczas korzystania z podręcznika nie jest konieczne przestrzeganie kolejności tematów – nauczyciel może wybierać je w zależności od potrzeby. Pytania u dołu strony to propozycje do swobodnego wykorzystania w celu zindywidualizowania pracy z uczniem. Do serii "Mój rok" należą także 4 teczki z kartami pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. AF-112340 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka zawiera dziewięć bajek terapeutycznych. Ich głównym zadaniem jest przezwyciężanie i redukowanie lęku u dzieci, a także opowiadanie o znaczeniu emocji w życiu. Sympatyczni bohaterowie bajek przedstawiają różne sposoby radzenia sobie w trudnych sytuacjach, z którymi musi zmierzyć się także każde dziecko. Dzięki opowiadaniom maluchom łatwiej będzie opanować strach przed hałasem czy ciemnością. Młodzi czytelnicy dowiedzą się, czym jest cień, tęsknota i melancholia, a także nauczą się posłuszeństwa i odpowiedzialności za innych. Na zakończenie odprężą się i uspokoją przy bajkach relaksacyjnych. Maluchom bajki mogą czytać rodzice lub dziadkowie, a starsze dzieci mogą same wejść w świat przygód Fryderyki. [Harmonia, 2013]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.20-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka zawiera dziewięć bajek terapeutycznych. Ich głównym zadaniem jest przezwyciężanie i redukowanie lęku u dzieci, a także opowiadanie o znaczeniu emocji w życiu. Sympatyczni bohaterowie bajek przedstawiają różne sposoby radzenia sobie w trudnych sytuacjach, z którymi musi zmierzyć się także każde dziecko. Dzięki opowiadaniom maluchom łatwiej będzie opanować strach przed hałasem czy ciemnością. Młodzi czytelnicy dowiedzą się, czym jest cień, tęsknota i melancholia, a także nauczą się posłuszeństwa i odpowiedzialności za innych. Na zakończenie odprężą się i uspokoją przy bajkach relaksacyjnych. Maluchom bajki mogą czytać rodzice lub dziadkowie, a starsze dzieci mogą same wejść w świat przygód Fryderyki. [Wydawnictwo Harmonia, 2015]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.10-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Gramatyka co z głowy nie umyka / Anna i Józef Częścikowie. - Wydanie 17. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2010. - 175 stron : rysunki ; 21 cm.
(Wesoła Szkoła)
Indeks.
W tej książce znajdziecie: - kompletny kurs gramatyki języka polskiego napisany przystępnie dla ucznia, - wiele znakomitych technik ułatwiających zapamiętanie materiału (zob. "grube kreski"), - szereg ciekawostek dotyczących języka (zob. "kwiatki"), - niekonwecjonalne zadania i zagadki językowe (zob. "znaki zapytania"), - indeks pozwalający na szybkie znalezienie odpowiedniego materiału. [Wydawnictwo Harmonia, 2010]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-811 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bajki terapeutyczne, które adresowane są do dzieci, mogą być wykorzystane przez rodziców, dziadków, nauczycieli i terapeutów. Mają za zadanie pomóc maluchowi w rozwiązaniu jego niełatwych problemów. Dzięki opowiadaniom terapeutycznym dziecko zapoznaje się z sytuacjami trudnymi, wywołującymi kryzys emocjonalny, nierzadko niepokój, oraz znajduje cudowne rozwiązanie swoich problemów, podobnych do tych, z którymi zmagają się bohaterowie bajek. [Wydawnictwo Harmonia, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Muzyka
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. de-18 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 150-151. Indeks.
Od narodzin do 3. roku życia (a także później) dzieci przyswajają wiedzę w oszałamiającym tempie. Zapewnij swojemu maluszkowi niezbędną swobodę i stwórz mu najlepsze warunki do nauki i wszechstronnego rozwoju dzięki metodzie Montessori. Dzięki praktycznym poradom zawartym w książce Montessori w domu poznasz podstawowe zasady opracowane przez Marię Montessori i odkryjesz, jak wykorzystać je w domu, zgodnie z waszymi potrzebami i możliwościami. Dowiesz się: jak wspierać rozwój dziecka od narodzin do 3. roku życia, wykorzystując możliwości chłonnego umysłu jak przygotować otoczenie w poszczególnych latach życia dziecka, aby nie ograniczać jego ciekawości i samodzielności jakie aktywności wybrać na danym etapie rozwoju jak zadbać o to, by w przyszłości dziecko było pewne siebie i miało wysoką samoocenę, a zarazem potrafiło zachowywać się grzecznie i uprzejmie jak sprawić, by każdy dzień był przygodą i okazją do nowych doświadczeń. [www.azymut.pl, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-39 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tymon rozumie innych to kolejna część serii historyjek społecznych służących do pracy z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Tym razem tytułowy bohater uczestniczy w sytuacjach, w których próbuje odczytać myśli i emocje innych osób. Nie jest to łatwa sprawa, a odpowiedź nie zawsze oczywista. Historyjki można podzielić na dwie kategorie: kłamstwa i intencje. W pierwszej z nich znajdują się opowiadania, które przedstawiają cztery rodzaje kłamstw: aby osiągnąć cel, aby uniknąć konsekwencji, białe kłamstwa i aby postawić siebie w lepszym świetle. Tematem drugiej części historyjek są zagadnienia związane z odczytywaniem intencji innych, takie jak: nieporozumienie, żart, perswazja i ironia. Zadaniem czytelnika jest odpowiedź na pytania dotyczące zrozumienia tekstu, jak i samej sytuacji oraz wyciągnięcie z niej wniosków. Uczeń będzie mieć również szansę, by samemu spróbować stworzyć historyjkę na podany temat. [Harmonia, 20222]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.4-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bardzo proste czytanki dla dzieci to seria książek dla małych dzieci rozwijających się prawidłowo lub starszych dzieci z deficytami, na przykład z autyzmem, a także dla osób starszych, u których nastąpiło znaczne obniżenie sprawności umysłowej będące wynikiem starzenia się lub różnych zaburzeń, na przykład afazji. Celem tej serii jest ćwiczenie czytania ze zrozumieniem prostych zdań oraz zdobywanie i utrwalanie wiadomości na temat rozmaitych miejsc i zwyczajów. W tej publikacji przedstawiono zagadnienia dotyczące świąt Bożego Narodzenia: przygotowań do świąt, choinki i jej strojenia, wyglądu stołu wigilijnego i potraw wigilijnych, Świętego Mikołaja oraz różnych świątecznych zwyczajów. [Wydawnictwo Harmonia, 2017]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-I (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4dz-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.18-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Emocje : bardzo proste czytanki / [opracowanie merytoryczne: Magdalena Hinz]. - Wydanie II. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2020. - 31, [1] strona : fotografie kolorowe ; 30 cm.
W książce wyłącznie błędnie przypisany ISBN.
Bardzo proste czytanki to seria książek dla małych dzieci rozwijających się prawidłowo lub starszych dzieci z deficytami, na przykład z autyzmem, a także dla osób starszych, u których nastąpiło znaczne obniżenie sprawności umysłowej będące wynikiem starzenia się lub różnych zaburzeń, na przykład afazji. Celem tej serii jest ćwiczenie czytania ze zrozumieniem prostych zdań oraz zdobywanie i utrwalanie wiadomości na temat rozmaitych miejsc, zwyczajów, emocji i stanów. W tej publikacji przedstawiono zagadnienia dotyczące podstawowych emocji: tego, jak je rozpoznajemy i kiedy je odczuwamy. [Wydawnictwo Harmonia, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4dz-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na obwolucie tytuł: Ja i mój świat 2 : etap wyrazu : pakiet edukacyjny dla uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Całość w obwolucie w komplecie z: Ja i mój świat 2 : lekcje dla uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : etap wyrazu : podręcznik. Cz. 2 / [redakcja Magdalena Hinz ; publikacja została opracowana przez zespół psychologów i pedagogów ze Specjalnego Ośrodka Rewalidacyjno-Wychowawczego dla Dzieci i Młodzieży z Autyzmem w Gdańsku w następującym składzie: Marzena Bednarz, Joanna Bladowska, Karolina Kluczkowska, Weronika Lubocka, Eliza Ludkiewicz, Agnieszka Maślaczyk-Trzasko, Angelika Miłosz, Małgorzata Okoniewska, Magdalena Sowińska, Aleksandra Szakiewicz, Marzena Żmuda-Trzebiatowska]. Ja i mój świat 2 : lekcje dla uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : etap wyrazu : karty pracy / [redakcja Magdalena Hinz ; publikacja została opracowana przez zespół psychologów i pedagogów ze Specjalnego Ośrodka Rewalidacyjno-Wychowawczego dla Dzieci i Młodzieży z Autyzmem w Gdańsku w następującym składzie: Marzena Bednarz, Joanna Bladowska, Karolina Kluczkowska, Weronika Lubocka, Eliza Ludkiewicz, Agnieszka Maślaczyk-Trzasko, Angelika Miłosz, Małgorzata Okoniewska, Magdalena Sowińska, Aleksandra Szakiewicz, Marzena Żmuda-Trzebiatowska]. Ja i mój świat 2 : lekcje dla uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : etap wyrazu : zadania domowe / [redakcja Magdalena Hinz ; publikacja została opracowana przez zespół psychologów i pedagogów ze Specjalnego Ośrodka Rewalidacyjno-Wychowawczego dla Dzieci i Młodzieży z Autyzmem w Gdańsku w następującym składzie: Marzena Bednarz, Joanna Bladowska, Karolina Kluczkowska, Weronika Lubocka, Eliza Ludkiewicz, Agnieszka Maślaczyk-Trzasko, Angelika Miłosz, Małgorzata Okoniewska, Magdalena Sowińska, Aleksandra Szakiewicz, Marzena Żmuda-Trzebiatowska].
Publikacja "Ja i mój świat 2" jest skierowana do uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzbami edukacyjmymi. Podręcznik ten stanowi pomoc dla nauczycieli pracujących z uczniami w ośrodkach rewalidacyjno-wychowawczych, klasach integracyjnych, szkołach specjalnych. Opracowano go także z myślą o rodzicach osób niepełnosprawnych. Książka pozwala na systematyczne, zaplanowane wprowadzenie treści edukacujnych związanych z poznawaniem środowiska społeczno-przyrodniczego. Przy opracowaniu publikacji uwzględniono potrzeby, możliwości i poziom rozwoju wszystkich uczniów. Tematy rozdziałów w większości są zbliżone z tematami z pierwszej części serii "Ja i mój świat", prezentują jednak poszerzoną wiedzę i uczą nowych umiejętności. Najważniejszą z nich jest reprezentowanie etykiet wyrazów. Umiejętność ta wprowadza uczniów w świat czytania, zarówno metodą globalną, jak i syntetyczno-analityczną. Materiałem pomocniczym w treningu czytania są ćwiczenia kształyujące umiejętność sylabizowania: dzielenie wyrazów na sylaby oraz zapis tekstów czytanek z wyróżnieniem sylab. Wydanie rozszerzone zostało uzupełnione o materiały edukcji matematycznej. [Grupa Wydawnicza Harmonia, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. AF-112347/cz.1 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej